Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 146 1.6 Боксер - не превърта двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 146 1.6 Боксер - не превърта двигателя?

    Здравейте,

    Онзи ден сменях воден радиатор и операцията мина успешно - палих и гасих колата няколко пъти, после доста време си бръмчах намясто докато се обезвъдуши - никакъв проблем.

    Вчера се опитвам да запаля - и нищо! Чува се стартера как шраква да и излиза за да завърти двигателя а той въобще не мръдва. Ток имаше достатъчно. Пробвахме на бутане - когато отпусна съединителя на втора, колата забива все е едно удрям спирачки - обаче идва някъде откъм двигателя. Интересното е, че по същия начин - на скорост и бутане обаче назад - двигателя превърта. Напред обаче - не ще.

    Имам съмнения - или за блокирал двигателя - обаче пък назад също не би трябвало да върти, или че стартера не се е прибрал и е зацепил с двигателя?

    Някой да има идея или да се е сблъсквал с подобна ситуация и как се оправяме с положението?

    Благодаря предварително за всички мнения/съвети

    Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

  • #2
    Вдигни си колата от едната страна, удари 5-та и върти гумата все едно колата върви напред, ако спре някъде сваляй глава а може и 2.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Колега, благодаря за съвета - днес пробвах - превъртя колелото. Усещаше се напрежението когато се превъртат буталата, но в общи линии смятам, че си се въртя нормално. Изтеглиха ме днес до сервиза и ще видим окончателната диагноза, но ми се ще да вярвам че няма да е двигател, че ще е тежко там положението.

      Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от blackcodda Покажи съобщение
        Колега, благодаря за съвета - днес пробвах - превъртя колелото. Усещаше се напрежението когато се превъртат буталата, но в общи линии смятам, че си се въртя нормално. Изтеглиха ме днес до сервиза и ще видим окончателната диагноза, но ми се ще да вярвам че няма да е двигател, че ще е тежко там положението.
        За да направиш 360° на разпределителните валове трябва да превъртиш колелото няколко пъти, тогава е сигурно, че няма засечка с клапани. Върти се трудно заради компресията, но като опира клапан в буталото направо спира т.е. не може да се обърка едното с другото.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          ---
          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 01:06.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Развийте свещите и опитайте пак дали вьрти. Моя боксер направи сьщият "номер". Пьлнеше 3 цилиндьр с охладителна течност. Грешка е било да опитвате с дьрпане.
            +1, ако е от това вече си имаш крива биела.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Да, превъртях колелото поне 6-7 пъти, така че не ще да е било оттам проблем. И най-странното - звънят ми от сервиза вчера - 1ви път - нищо ти няма на колата - пали без проблем. Направо подивях - викам им добре, тогава сменете вече водата с антифриз (оставих новия радиатор с вода за 1-2 дена, да се изплакне тинята по системата). И второ позвъняване - колега, тя е смесила водата и маслото - отидох - гледам вътре боза... И сега работата отиде на упражнения с главите, сметката стана почти толкова, че се чудя накъде да хващам оттук нататък...

              Някой съвети за читав сервиз за главите?.... И дали въобще да се занимавам?

              Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

              Comment


              • #8
                А от къде си колега?
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  като свалиш главите ще се види какво има за правене. иначе глави оборудвани са по 30лв бройката.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    София, в Овча купел 1 ми е колата..

                    ---------- Post added at 10:05 ---------- Previous post was at 10:03 ----------

                    Сори за въпроса - имаш предвид, че бих могъл да си спестя грижи, ако взема две глави и направо сменя старите и забравя за проблема?

                    ...Твърде хубаво ми звучи, за да е истина?

                    Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

                    Comment


                    • #11
                      В кв. "Хладилника" зад спирката на рейсовете в посока към зоопарка имаше добър сервиз за глави. Надявам се все още да го има.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        що 2. ако е за ремонт една, само една ще вземеш. проверяваш я дали е крива предварително /тия глави са къси и не са предразположени към това/ проверяваш кой от 2-та вала е по-добре, проверяваш и повдигачите /те са по 10лв броя нови/, 2 нови гарнитурки към блока за всеки случай и 1 гарнитура капак . това ти е евтиния вариант. нямаш шлайфане, нямаш нови клапани, нямаш напасване, нямаш водачи. даже няма значение лява или дясна глава ще вземеш -въртят се.
                        това ако нямаш друго за ремонт.
                        точка

                        Comment


                        • #13
                          Колега, ако си го правил това някъде - можеш ли да ме ориентираш при кой - аз самия не съм чак толкова специалист, за да го направя това сам, но звучи интиргуващо на фона на около 800-900 лв., които се очертава в другия случай. От тия пари, 400 лв. са ми обявили само за труд и изваждане на двигателя.

                          Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

                          Comment


                          • #14
                            не съм го правил, а и дано не ми се налага, но това са цените. в софия има майстори, но тия които си намерил не са твоите. двигател не се сваля.
                            махат се
                            -бронята, маската и гредичката
                            -водния радиатор
                            от там вече си при двигателя. свалят се
                            -всмукателния колектор
                            -изпускателния колектор
                            -ремъците

                            от там вече без проблем могат да се свалят главите и картера и веднага ще се види какви са пораженията. ти щом си свалил водния радиатор ще можеш и главите да си свалиш. монтирането също не е трудно. трябват ти нови гарнитури и динамометричен ключ за стягането. зацепването е по белези и е елементарно. вече ако има поражения по бутала и биели става сложно, но не знам какви са тия цени които ви обявяват. палещ и вървящ 1,6 се намира за 200-300лв.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Много съм задължен колега

                              Alfa 146 1.6 Boxer 8V 103 HP 1996

                              Comment

                              Working...
                              X